2007年11月15日木曜日

Hello こんにちは。

Jan Aerts and I met at the Cold Spring Harbor Course 'Programming for Biology' which Lincoln Stein organized in the middle of this October. Yes, its during that Watson turmoil. He passionately talked about Ruby, BioRuby movement and I learned a lot from him(He was one of TAs). That course was like two weeks bootcamp and the most exhausting course, but the best course ever for me. Since I am still Japanese and can talk, read and write Japanese like a native language (actually it is) & also I can read, talk & write English with almost no difficulties (more or less difficult than Japanese, I have to confess and my friends told me that I still have heavy Japanese accents but I can make some bad jokes in English), he asked several questions about Japanese and he really wants to learn Japanese to communicate BioRuby developers. After several emails back and forth between US and Scotland, we have decided to make an outreach blog site for BioRuby. Japanese people can write Japanese and non-Japanese people can write English and hopefully I can translate both. My hope is that these two worlds can merge through Ruby and BioRuby.

イアンア−ツとは ニューヨーク州コールドスプリングハーバーで開かれた”生物学のためのプログラミング” というコースで知り合った。これはリンカーンシュタイン博士等により主催されたもので、10月中旬から2週間、そう、あのワトソン事件が起こりつつあるときだった。彼は情熱的にルビーそしてバイオルビー運動について語った。そして僕はいつの間にかルビーの魅力に引き込まれている自分に気がついていた。このコースはまるで2週間のブートキャンプで、しごかれているようで、最もきついものだったが、今までで最高のコースだった。イアンは僕が日本人で日本語ができる事を知って、しかも長年アメリカに暮らして英語でひどいジョークが言えるため(僕の友達は、僕が未だに日本語訛りの英語をしゃべるとからかう。が、実際、英語タイプの方が速く打てる。)日本語に関していろいろ質問してきた。そして、日本語を習いたいと語った。そしてそれは、日本のバイオルビー開発者と語り合いたいためだった。このコースが終わった後、僕たちは米国とスコットランドに、別れたが、電子メールでの 交信は続いた。 そして僕たちはバイオルビーのための英語と日本語でのブログを作ろうという話になった。日本人は日本語で、日本人でない人は英語で 投稿してもらい、僕が訳す。
僕の希望はこのブログを通じて二つの世界が一つになること。

1 件のコメント:

Jason Morrison さんのコメント...

Hi there! I've been programming with Ruby for a while now, and am getting my feet wet as an amateur in the bio field. I think that the idea of an outreach site bridging the Japanese and English BioRuby communities is a wonderful idea! I look forward to reading this blog.